Random Application Crashes

J

JaydeJager

Good afternoon community

Since a couple of months already, there is this issue I can't quite figure out...

On a daily basis, they'll get this error in the logging of both Terminal Servers (Windows Server 2012 R2), error is in dutch:

Geen toegang tot bestand om een van de volgende redenen: Er is een probleem met de netwerkverbinding, met de schijf waarop het bestand is opgeslagen, met de opslagstuurprogramma's op deze computer, of de schijf ontbreekt. Programma Voorraad werd afgesloten vanwege deze fout.

Programma: Voorraad

Bestand:

De foutwaarde wordt weergegeven in de sectie Extra gegevens.
Gebruikersactie
1. Open het bestand opnieuw. Mogelijk is dit een tijdelijk probleem dat vanzelf wordt opgelost als het programma opnieuw wordt uitgevoerd.
2. Als toegang tot het bestand nog steeds niet mogelijk is en
- Als het bestand zich in het netwerk bevindt, dient de netwerkbeheerder te controleren of er geen probleem met het netwerk is en dat verbinding met de server kan worden gemaakt.
- Als het bestand zich op een verwisselbare schijf bevindt, zoals een diskette of cd-rom, dient u te controleren of deze schijf correct in het schijfstation is geplaatst.
3. Controleer en repareer het bestandssysteem met CHKDSK. Klik hiervoor op Start, Uitvoeren en typ CMD. Klik OK en typ CHKDSK /F op de opdrachtprompt. Druk vervolgens op ENTER.
4. Als het probleem blijft bestaan, dient u het bestand terug te zetten via een back-upmedium.
5. Bepaal of andere bestanden op dezelfde schijf kunnen worden geopend. Als dit niet zo is, is de schijf beschadigd. Als het een harde schijf is, neemt u contact op met de netwerkbeheerder of hardwareleverancier voor ondersteuning.

Aanvullende gegevens
Foutwaarde: C00000C4
Type schijf: 0

This issue started like 2 months ago from now. Our customer called that 1 particular application was crashing once or more a day. I've contacted the support for this appplication, they changed a few things, but the issue would still persist.

The application is working just fine, but the issue is... Once the application is started and running in the background and after a period of time re-opened (active on foreground), the application would crash. This started with this application only, after a while more and more applications followed the exact same problems. These are all third party software, I've already tried to submit this issue to a official microsoft certified engineer through our customer portal, but because this problem concerns third party software, they wouldn't support my case...

The issue I'm seeing is, all these application are started from a network drive. 2 network drives to be precise, which comes from 2 different servers (also both, Windows Server 2012 R2).

What seems to be the case, during inactivity of these network drives (15 minutes by default) the connection with the network drive would be broken to reserve resources. Because all applications show the exact same problems, this seems to be the case (correct me if I'm wrong). When a application crashes and is started again, it behaves without any issues.

I've already tried to change this registry value which indicates this inactivity: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters\autodisconnect

After this change, the servers have been restarted ofcourse, but this didn't resolve the issue with the random application crashes... It used to work like a charm before and there've been no changes whatsoever on these servers. Not manually by us (IT-company) or automatically with updates.

Could someone help me out? If more information is needed, I'll kindly provide it.

Thanks!

Continue reading...
 
Back
Top Bottom